Lånekontrakt

Mellem den selvejende Forening Studenterklubben, repræsenteret ved udlånsgruppen, i det følgende
Kaldet Studenterklubben, og Låner af studenterklubbens lokaler indgås dags dato følgende aftale:


§1 Bevilling

Stk. 1: Alle studerende og ansatte på Panuminstituttet kan låne Studenterklubbens lokaler vederlagsfrit dog ved
indbetaling af depositum.

Stk. 2: Indbetaling af depositum skal ske senest 6 uger før arrangementet. Det skal ske ved indbetaling af 1500 dkr. på
følgende konto: Reg.nr.: 3121 kontonummer: 3156116696. Låners navn og organisation skal tydeligt fremgå. Overholdes
fristen for de 6 uger ikke, kan arrangementet aflyses så evt. andre Lånere kan overtage datoen. Aflyses arrangementet af
låner senere end 4 uger før afholdelsesdatoen, opkræves et gebyr på500 dkr. pr. Tender.

Stk. 3: Depositum tilbagebetales for såvidt muligt, af Studenterklubben via udlånsgruppen mandag efter arrangementet
efter at Tender har godkendt lokalets samt inventarets stand.

Stk. 4: Oplyses korrekt kontonr. ikke i Låneansøgningen, inddrages depositum af Studenterklubben. Specielaftale kan
indgås med Studenterklubben i forbindelse med gentagne arrangementer.

Stk. 5: Låner tildeles af Studenterklubben én Tender ved arrangementer under 150 personer og 2 Tendere ved
arrangementer med over 150 personer.  Det bestræbes altid at finde Tender(e) til arrangementer, men Studenterklubben                                                                                                    forpligter sig ikke. Tenderens funktion er, at følgende overholdes:
– Studenterklubbens regler og vedtægter
– Gældende love og regler fra respektive myndigheder
– Desuden har Tender stor erfaring med afholdelse af arrangementer i studenterklubbens lokaler og kan derfor
vejlede i forbindelse med det enkelte arrangement.

§2 Regnskab

Stk. 1: Klubbens arrangementer inklusiv udlånte arrangementer må ikke danne overskud, der ikke kan doneres til
studentersociale forhold. Derfor skal alle indtægter fra arrangementer overleveres til Tender, der videregiver overskuddet til
Studenterklubben. Dette inkluderer også billetindtægter, mobile pay mv.

Stk. 2: Et underskud skal betales til Studenterklubben senest 30 dage efter arrangøren af et arrangement har modtaget regnskabet 
for dette. Ved manglende betaling efter 30 dage pålægges et rykkergebyr på 50 kr. pr. 15 dage, der ikke er overført, op til 150 kr.                                                                                                  For arrangementer, der strækker sig over flere på hinanden følgende dage, er fristen 60 dage

§3 Adgang

Stk. 1: Ethvert arrangement holdes som ”lukket” arrangement, således at kun indbudte personer har adgang. Dvs. de, der
har købt billet, er inviterede eller lignende. Det pålægges Låner at sørge for, at der under hele arrangementet er kontrol af
gæster i døren så arrangementet forbliver ”lukket”.

Stk. 2: Der må ikke udleveres eller sælges billet/adgangskort efter arrangementets start.

§4 Lokaler

Stk. 1: Låner er økonomisk ansvarlig for skader påført løst og fast inventar af arrangementets deltagere. Før og efter
arrangementet gennemgås lokalerne og inventar af Låner og Tender.

Stk.2: Ophængning af pynt må ikke beskadige inventaret og kan blive påkrævet af Tender, at tages ned, såfremt det er til
gene eller udgør en brandfare.

Stk. 3: Opbygning af scene eller anden fast inventar skal ske i samråd med Studenterklubben og brandmyndighederne.

§5 Oprydning

Stk. 1: Efter arrangementet skal der ryddes op og gøres rent svarende til Studenterklubbens gældende regler om
oprydning og rengøring i klublokaler og udendørsarealer. Udendørsarealerne skal være rengjorte inden kl. 7 den
efterfølgende morgen.

Stk. 2: Oprydning og rengøring godkendes af Tender dagen efter arrangementet inden klokken 15. Dog kan dette ogsåske
påandet tidspunkt efter aftale med Studenterklubben. Udgifter til ekstra rengøring fortaget af Studenterklubben eller
Panuminstituttets Driftafdeling afholdes af Låner.

Stk. 3: Bemærk at Låner kan risikere, at klublokalerne før arrangementets start ikke forefindes fuldstændig opryddede.
Herfor påtager Studenterklubben sig intet ansvar, men alligevel kræves §5 stk. 1 og 2 overholdt!

§6 Brud af regler

Stk. 1: Såfremt ovenstående reglement ikke overholdes forbeholder Studenterklubben sig ret til at trække i depositum efter
forgodtbefindende og evt. fratage Låner ret til fremtidige lån af lokaler.

Stk. 2: Desuden opkræves Låner omkostningerne for hver ulovligt aktiveret brandalarm.

§7 Der må ikke parkeres biler tilhørende arrangementet på Panuminstituttets arealer under arrangementet.!!

§8 Der må ikke medbringes drikkevarer til klublokalerne uden særlig aftale med Studenterklubben. Der kan i samråd med Tender indkøbes specielle varer eller betales proppenge.

§9 Låner er over for Studenterklubben ansvarlig for, at paragrafferne i denne kontrakt ikke overtrædes ved handlinger foretaget af arrangøren eller dennes gæster. Herunder gælder skader sket under pågældende arrangement, der ikke kan tilskrives almindeligt slid.

§10 Ved underskrivelse af aftale forpligter Låner sig ret til at overholde paragrafferne opremset i aftalen.

§11 Under ekstraordinære omstændigheder, forbeholder Studenterklubben sig retten til at aflyse arrangementet uden kompensation, efter indgået aftale og selv med kort varsel

Studenterklubben

På Panum Instituttet
Blegdamsvej 3b
2200 København N

Tillidsvalgte

Har du oplevet noget ubehageligt, eller vil du kontakte os om uhensigtsmæssig kultur i Studenterklubben? Kontakt vores Tillidsvalgte hér.

Tillidsvalgte

Har du oplevet noget ubehageligt, eller vil du kontakte os om uhensigtsmæssig kultur i Studenterklubben? Kontakt vores Tillidsvalgte hér.